01/02/2026
Det er med stor sorg og dyb respekt, for et langt og arbejdsomt liv, vi mindes anlægsgartner Henning Hoffmann.
Henning gik bort lørdag den 31/1-26 omgivet af sin familie - hustru, børn, svigerbørn og børnebørn - som alle betød så meget for ham.
Henning startede Anlægsgartnerne H. Hoffmann i 1975 med en arbejdsmoral, som kun de færreste kunne og kan matche. Han byggede et livsværk med flid, ærlighed og en urokkelig arbejdsomhed. Han var ikke blot grundlæggeren af virksomheden, men også et menneske med en hel særlig tilstedeværelse. Med sin stærke personlighed, sit engagement og sin store omsorg for mennesker omkring sig, satte han dybe spor - både i virksomheden og i livet hos dem der havde fornøjelsen af at kende ham. Det betød meget for ham at nå at være med til at fejre virksomhedens 50 års jubilæum - side om side med medarbejdere som selv kunne markere både 20, 30 og 40 års jubilæum i firmaet. Et stærkt bevis på de bånd og den tillid, han skabte gennem årene.
Hans faglighed og stærke vison, førte blandt andet virksomheden til Tyskland, hvor de gennem flere år udførte arbejde for flere boligforeninger. Derudover var virksomheden som de første med i DR s TV program; Hokus Krokus, hvilket vidner om den betydning og det aftryk, han satte i branchen. Henning satte et helt særligt og personligt præg på de private haver, han skabte. Med stor omhu, faglig stolthed og sans for detaljen, skabte han rum, som ikke blot var smukke i øjeblikket, men som den dag i dag stadig står og blomstrer.
Han var ligeledes i mange år aktivt medlem af AMU Østjyllands bestyrelse samt DAG´s Jyske Kredsbestyrelse. Derudover var han passioneret og engageret i lokalsport - specielt damehåndbold i SK Århus, som han gennem mange år var stolt medejer og sponsor for.
I dag lever hans vision videre gennem hans søn, Henrik og 2 partnere, Nicolai og Simon, der sammen fører virksomheden videre i hans ånd og med stor respekt for det fundament og de værdier han skabte . Han vil blive savnet og manglet.
Bisættelsen finder sted fra Risskov Kirke onsdag den 11/2 kl 11.00 hvor alle er velkomne til et sidste farvel. Sammenkomsten derefter, vil være for den nærmeste familie.