01/12/2025
Tak for de første 40 år til kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere!
Den 1. december 1985 startede min første 1 årige forpagtningsaftale med Hans Jacob Lindgreen. Det blev til ialt 5 års forpagtning, inden jeg pr. 1. oktober 1990 købte gartneriet.
I 1992 blev væksthusarealet udvidet fra 4500 m2 til 7000 m2.
De første 5 år som forpagter blev størstedelen af produktionen afsat til GASA Kolding, men da gartneriet blev købt meldte jeg mig ud af GASA Kolding, og satsede i stedet på salg på torve og grossister. Senere blev der også solgt varer
til lokale butikker.
Gennem årene har vi hovedsageligt dyrket tomater, agurker og peber. Vi producerer også pelargonier, og har tidligere også produceret begonier og apevioler
Vi sælger også frugt og frilandsgrønsager fra lokale avlere.
En af de store aktiviteter, er ligeledes produktionen af drivhusplanter til hobbyfolk.
Jeg glæder mig til de næste xx antal år med Stollig gartneri.