05/01/2024
Kære Kunde og Samarbejdspartner,
Bedst som vi står og ryster ’Julefedt’ og nytårstømmermænd af os, på den første rigtige arbejdsuge (hvor alle er tilbage på deres pind), vil jeg gerne sige tak til alle jer der bakker op om Din Havemand, på den ene eller anden måde.
Nogen giver mit firma et løft, ved blot at anbefale mig til en ven eller bekendt, og andre er trofaste og ihærdige kunder i butikken, der ugentlig gør brug af vores ekspertise. Til alle skal lyde et velment tak, fordi de i skoven ikke glemmer at se træerne, eller med andre ord; er kvalitetsbevidste og kun ønsker af få den bedste service til en fornuftig pris.
Når det er sagt, så skal jeg også huske at give en dybfølt undskyldning med på vejen til dem der forgæves har prøvet at kontakte os, og som aldrig fik svar før der var gået ’for lang tid’ eller hvor vi ikke har kunnet overholde en aftale. Det er nok lidt af et luksusproblem, men ikke desto mindre gør det mig ked af at vi endnu engang ikke har været i stand til at finde flere medarbejdere til at servicere netop jer. Vi er dog fortsat på sagen til at finde en løsning!
Jeres opbakning til firmaet har bl.a. betydet at vi i år har haft budget til at lave et (lille) kvantespring i form af nyt batteridrevet og støjsvagt udstyr, som gør det muligt for os at bidrage positivt i CO2-regnskabet. Vi har anskaffet os en professionel hækkeklipper, en løvblæser og en multimaskine (som er en motordel hvor man kan koble diverse aggregater på, der tilsammen udgør et værktøj som f.eks. en grenbeskærer, eller teleskophækkeklipper, m.m.).
Det er pt. den nyeste batteriteknologi der findes på det professionelle marked og ét batteri holder ved normalt brug, ca. 3-4 timer (afprøvet gennem hækkeklipning). Men det bedste kommer nu: vi har tilligemed lavet vores helt egen ladestation til formålet, som udelukkende producerer strøm, gennem vedvarende energi, dvs. vha. både solcelle- og vindenergi. (Yderligere tekniske detaljer skal jeg nok holde mig fra i denne omgang, men tro mig, der er mange ting der skal spille sammen før det virker.)
Altså, for at skære det ud i pap, så kan vi nu klippe en hæk fuldstændig CO2-neutral, i og med at vi har batteridreven udstyr til det, og at vi selv producerer strøm til batterierne gennem vores anlæg. Det betyder ikke alene en enorm besparelse i regnskabet på brændstof til vores udstyr, men også at vi siden 2023 er blevet noget mere grøn end vi var før.
Selvsagt arbejder vi os stille og roligt frem til at blive endnu mere CO2-neutral, men det er en hårfin balancegang mellem kvalitet, effektivitet og økonomi.
For nu, ønsker Din Havemand alle et Godt Nytår 🥳og vi ses i din have!
www.dinhavemandbornholm.dk