11/06/2026
40-års jubilæum på Mejeriet
I torsdags samledes kollegaer, familie og venner på Mejeriet i Kolding for at fejre en stor dag. Vores bogholder Elin Pedersen søgte i 1986 et barselsvikariat på Mejeriet, der dengang talte tegnestuens tre stiftere og en håndfuld ansatte. Vikariatet blev til et fast job, og det faste job til 40 år på tegnestuen.
Elin har oplevet tegnestuens udvikling på tæt hold. Skrivemaskinen blev erstattet af computeren, en del af tegningsarbejdet blev digitaliseret, og tegnestuen voksede. "Det var jo en helt vild revolution," husker hun om dengang lønsedler ikke længere skulle skrives i hånden og skatten kunne beregnes på computeren.
I maj var tegnestuen på studietur til Lissabon, og for Elin lagde turen sig i rækken af mange uforglemmelige ture med arkitekturen i centrum. Hun har været med på de fleste, og minderne er mange. Men én studietur står særligt frem: turen til Vestberlin i 1987, endnu inden murens fald. I tog gennem DDR med soldater og schæferhunde i vognene, og grå byer der langsomt gled forbi vinduerne. En oplevelse der ikke er til at glemme.
Kære Elin. I dag er det præcis 40 år siden du kom til tegnestuen! Tak for fire fantastiske årtier, og tak for at dele dine minder med os.
Stort tillykke med jubilæet