15/12/2024
Der er en første gang for alting - i onsdag havde jeg "en første gang".
Jeg skulle fælde et mindre egetræ som hældede ind over kundens garage. Der var fin plads til at lægge træet ned i forlængende af garagen (billede 2), så jeg satte en wiretalje op, til at trække træet mod dets hældning. Som billede 3 viser, så gik det ikke efter planen - fældekammen knækkede for tidligt og træet væltede sidelæns og ødelagde drivhuset og et par tagplader som følge.
Som kunden så rummeligt sagde: "ja, der er jo ikke nogen som dødede af det, så det klare vi nok" og det havde han jo ret i, men jeg må indrømme at min stolthed var lige så knust som drivhuset.
Min fejl var en undervurdering af skrå fibre, så fældekammen ikke havde den styrke jeg regnede med. Total hjernefis.
Så onsdag blev min "første gang" i 13 år at jeg ikke havde styr på tingene, så det kostede materiel skade.