12/05/2025
Tarragona va acollir divendres passat el VIIIè Fòrum de Viles Florides 🌸 sobre “Gestió resilient del espais verds en temps de canvi”, organitzada per Confederació d’Horticultura Ornamental de Catalunya (CHOC).
La jornada de referència de Viles Florides, punt de trobada de tots els actors implicats en el projecte, va tenir lloc al Palau Firal i de Congressos de Tarragona, amb interessants reflexions sobre la gestió dels espais verds urbans amb les ponències següents:
🌳Gestió sostenible del verd urbà: Manual de bones pràctiques contraposant els clixés històrics en Jardineria, a càrrec de Xavier Fàbregas.
🪴Presentació de la Guia d’ambientalització del Jardí Resilient Mediterrani, a càrrec de Jorge Muñiz.
🎤Col·loqui sobre casos d’èxit i bones pràctiques impulsades per municipis adherits al moviment, a càrrec del jurat del projecte de Viles Florides.
La jornada es va tancar amb una visita tècnica al Parc del Francolí, per conèixer el projecte de renaturalització de la seva llera, els refugis climàtics del Parc del Francolí, i la gestió d’aquest espai amb la Fundació CET, mitjà d’inclusió, d’integració i de participació ciutadana.
En coordinació amb la CHOC, de la qual en forma part la Federació de Viveristes de Catalunya (FVC), l’Associació de Viveristes de Tarragona va col·laborar cedint planta pels espais que van acollir els diferents actes programats. El nostre agraïment a Vivers Alomà , Cultidelta i Deltacactus per la bona predisposició en col·laborar en l’actual edició del Fòrum de Viles Florides!
La nostra enhorabona a la CHOC i l’Ajuntament de Tarragona per l’èxit de la vuitena edició del Fòrum de Viles Florides! 👏🏻 Als ponents, per les seves magistrals intervencions 👏🏻i al Jurat per la important funció que desenvolupen dins del moviment de ! 👏🏻