25/10/2024
Què passa amb totes les reflexions, intercanvis d’idees i necessitats, de propostes que es fan i desfan... al llarg d’un procés? Seria una mica contradictori que d’una cosa tant viva com és la participació en derivés una proposta tancada i estàtica, no? 🤔
Per nosaltres, allò que dibuixem dins del tancament del procés ha de ser prou concret com per ser el tret d’inici de la fase de definició tècnica de les intervencions a dur a terme però alhora prou obert com per:
🔶 Ser materialitzat per fases, per adaptar-se així als recursos econòmics i de calendari de les escoles.
🔶 Permetre que la xarxa de persones i professionals que envolten l’escola puguin ser les encarregades de tirar endavant amb el projecte. Tallers amb famílies, coneguts jardiners...
🔶 Oferir la possibilitat de múltiples usos per a què no hi hagi un estancament de les activitats i jocs al pati.
🔶 Incorporar noves necessitats dels alumnes i comunitat educativa. El projecte de pati, com la vida, ha de ser un espai obert a canvis!
Durant aquestes primeres setmanes de curs hem vist imatges dels infants de l’escola plantant plantes que atraguessin a papallones per poder investigar-les a classe, saltant i amagant-se en el circuit d’equilibris, llegint i fent deures a les escales ampliades, convertint el cuc d’equilibris en unes grades per a un espectacle... La imaginació dels infants per a habitar els espais és inacabable!
Aquesta ha estat la primera fase i durant aquest any, i gràcies a haver pogut accedir a una ajuda europea amb l’impuls del Procés Participatiu, es durà a terme la resta d’intervencions que permetran fer del pati un espai més natural i sostenible a nivell ambiental. Quines ganes de veure tot aquest procés!