Elisa maria interior design NY

Elisa maria interior design NY Olen biofiilinen sisustussuunnittelija,
kokenut visualisti ja pian myös kirjailija. Hauska tutustua!

Kansainvälisenä suunnittelijana haluan yhdistää skandinaavisen toimivuuden ja globaalin kauneuden luoden asiakkailleni kodikkaita ja harmonisia kokonaisuuksia biofiiliseen suunnitteluun pohjautuen. Kokeneena visualistina osaan luoda stailauksia, jotka houkuttelevat ja ihastuttavat. Niiden avulla asunnot, tuotteet tai tapahtumat saavat lisäarvoa ja herättävät ihmisten huomion. Ota yhteyttä, niin ju

tellaan lisää siitä, minkälaisen projektin voisimme toteuttaa yhdessä. As an international designer, I want to combine Scandinavian functionality with global beauty, creating cosy and harmonious combinations with biophilic design at the core. Being a skilled visual merchandiser, I have the ability to entice and delight. When styling properties, products or events, I create additional value and attract people’s attention. Get in touch and we can talk more about what kind of project we could take on together.

Juhannuksen taikaa on ilmassa...Rakastan juhannusta, varsinkin, kun sitä saa viettää ihanassa auringonpaisteessa, täällä...
19/06/2026

Juhannuksen taikaa on ilmassa...

Rakastan juhannusta, varsinkin, kun sitä saa viettää ihanassa auringonpaisteessa, täällä mökillä.

Nautin siitä kaikilla aisteilla.

Saunassa kuuntelen tulen ritinää. Lämpö ympäröi mut ja kaivovesi tekee ihosta niin pehmeän ja kuulaan.

Linnunlaulu soi koko päivän.
Eilen illalla satakieli lauloi meidät uneen. 🐦

Mökissä tuoksuu koivu, kun lisäsin sängyn päälle bamburenkaan, jossa on koivunoksia.

Kesäeväiksi sopivat mansikat ja herkulliset keltaiset tomaatit. Oon ihan koukussa Coopin maustamattomaan tuorejuustoon, jota laitan ciabattalle, patongille tms. ja sit siihen päälle keltaista tomaattia. Nam!

Tää on sitä mikä rentouttaa, palauttaa ja inspiroi.

Ei kiirettä, ei suorittamista, ei paineita.

Ihanaa, auringon täyteistä juhannusta, kesää ja kenties lomaakin sinne sulle. ☀️💛✨️

Nautitaan nyt kaikin aistein ja laitetaan kesän lämpö ja ihanuus talteen talven varalle.

Miksi syön, luen ja työskentelen ulkona aina, kun voin? 🌿Kesällä huomaan siirtyväni ulos lähes automaattisesti.Viikonlop...
18/06/2026

Miksi syön, luen ja työskentelen ulkona aina, kun voin? 🌿

Kesällä huomaan siirtyväni ulos lähes automaattisesti.

Viikonloppuna aamupala maistuu paremmalta terassilla.
Sisustuslehti tulee avattua mieluummin terassin sohvalla kuin olohuoneen sohvalla.
Ja jos työ sen sallii, vien myös läppärin ulos.

Kyse ei oo vain siitä, että ulkona on kaunista.
Tai, että paistaa aurinko. 

Kyse on siitä, miltä siellä tuntuu.

🌿 Raitis ilma virkistää ja auttaa jaksamaan. Ei tuu sellaista iltapäivän koomaa, kun on raittiissa ilmassa. 

☀️ Luonnonvalo tukee vireystilaa ja vuorokausirytmiä. Viimeistään pimeän tullen tietää, että nyt pitää lopettaa työnteko. 

🐦 Luonnon äänet rauhottaa tavalla, johon taustalla pyörivä televisio tai puhelin ei pysty.
Aina välillä pitää tosin ottaa tauko, nauhottaa linnun ääntä ja tarkistaa mikä laji on kyseessä. 

🍃 Yhteys luontoon antaa ajatuksille tilaa. Mä huomaan usein, että parhaat ideat tulee just silloin, kun en yritä väkisin keksiä niitä.
Mieluummin annan luonnon inspiroida mua. 

Tää on varmaan juuri se syy, miksi biofiilinen suunnittelu puhuttelee mua niin paljon.

Se muistuttaa, et luonto ei oo vain maisema ikkunan takana. Se on osa sitä ympäristöä, jossa me eletään – ja parhaimmillaan myös osa arkea, ihan joka päivä.

Kesä tarjoo ainutlaatuisen mahdollisuuden vahvistaa sitä arjen luontosuhdetta. 

Ei tarvii edes lähteä metsään tai mökille.

Joskus riittää, et avaa oven ja siirtää yhden arjen hetken ulos.

Mikä asia sulla siirtyy kesällä mieluiten ulos? 💚

Parveke ei oo pelkkä säilytystila. Se on hyvinvointitila. 🌿Parveke, terassi tai piha jää helposti paikaksi, johon kerätä...
16/06/2026

Parveke ei oo pelkkä säilytystila.
Se on hyvinvointitila. 🌿

Parveke, terassi tai piha jää helposti paikaksi, johon kerätään ylimääräiset tavarat.
M***a entä, jos ajattelisit sitä toisella tavalla?

Entä, jos ulkotila olisikin kodin tärkein hyvinvointitila kesällä?

Biofiilisessa suunnittelussa hyvinvointi syntyy ympäristöstä, joka tukee palautumista, rauhoittumista ja hyvää oloa. Kesällä siihen ei tarvita suuria investointeja – muutama harkittu elementti riittää.

Kolme asiaa, joista lähtisin liikkeelle ja jotka tekevät kenties suurimman vaikutuksen:

🌿 1. Vehreys

Ei liene yllätys, että kasvit on ekana mun listalla.
M***a kasvit tekee tilasta elävän.
Ne pehmentää ympäristöä, tuo vuodenaikojen vaihtelun lähelle ja vahvistaa yhteyttä luontoon.

Jo muutama ruukku voi muuttaa tilan tunnelman täysin. Kasveja valitessa ole tarkkana, esim. tulikuuma parveke ei ole suotuisa paikka mille tahansa kasville.

Ja hei, kasvit hellivät kaikkia aisteja, kun valitset tuoksuvia tai miksei maistuviakin lajeja. 

☀️ 2. Tunnelma

Hyvinvointitila kutsuu viipymään.
Tarkoitus on, että tilassa voi rentoutua, levätä ja palautua.

Lisää mukava istuin, pehmeitä tekstiilejä, lyhtyjä tai ulkovaloja. Kun tila tuntuu kutsuvalta, sitä tulee myös käytettyä.

Ulkotila ei ole kodin jatke vain neliöiden vuoksi – se on hyvinvoinnin jatke. Kunhan siitä tekee sellaisen. 

🪵 3. Selkeys

Hyvinvointi ja visuaalinen rauha kulkee käsi kädessä. Kun ulkotila ei oo varasto, vaan sillä on oma tarkoituksensa, myös mieli rauhoittuu.

Säilytä vain se, mikä tukee tilan käyttöä. Jos tilassa tarvitsee säilyttää jotain, mikä osuu koko ajan silmään, hanki esimerkiksi kätevä säilytyspenkki, jonka sisään saat tavarat.

Poissa silmistä, poissa mielestä. 

Muista myös, että hyvinvointitilan ei tarvii olla suuri.

Se voi olla pieni parveke, muutaman neliön terassi tai puutarhan rauhallinen nurkka.

Tärkeintä on, että siellä on hyvä olla.

💚 Mikä on sun ulkotilan tärkein elementti – kasvit, mukava istuin vai kenties tunnelmavalaistus?

Hyvinvointi ei synny pelkästään siitä, miten pidämme huolta itsestämme.Se syntyy myös siitä, miten me pidetään yhteyttä ...
14/06/2026

Hyvinvointi ei synny pelkästään siitä, miten pidämme huolta itsestämme.

Se syntyy myös siitä, miten me pidetään yhteyttä toisiimme.

Kiireisessä arjessa koti on usein paikka, jossa vain käydään. Kesällä se voi muuttua paikaksi, jossa kohdataan – rauhassa, ilman kiirettä.

Tän viikon Wellness Sunday -rituaalin teema on:

🌿 YHTEYS

Millainen ympäristö kutsuu viettämään aikaa yhdessä?

Mieti, onko tilassa värejä, tekstiilejä, kasveja/kukkia, minkälainen valaistus, huonekalut. 

Ensi viikolla moni kokoontuu juhannuksen viettoon perheen tai ystävien kanssa. Yhteiset hetket ei kuitenkaan synny täydellisestä kodista tai huolellisesti suunnitellusta kattauksesta. Vaikka toki nekin on kivoja.

Ne syntyy kuitenkin ennemmin siitä, että koti (tai mökki) tuntuu kutsuvalta.

Aloita valmistautuminen juhannukseen alkuviikosta näin:

🤍 Valmistele yksi paikka yhteisille hetkille.

Se voi olla terassi, parveke, ruokapöytä tai vaikka pieni nurkkaus iltateelle ystävän kanssa.

Poimi maljakkoon kukkia

Sytytä illalla kynttilä tai pieni tunnelmavalo

Laita kauniit tyynyt (ja ehkä viltti, koska kyseessä on kuitenkin Suomen kesä) paikoilleen

Kata pöytä vähän tavallista kauniimmin

Pienetkin yksityiskohdat kertoo: tänne on hyvä tulla.

Biofiilisessa suunnittelussa hyvinvointi syntyy myös siitä, että tilat tukee kohtaamisia – luonnonvalo, vehreys ja yhteys ulkotiloihin luo ympäristön, jossa viihdytään yhdessä hieman pidempään.
Erityisesti juhannuksen yöttömänä yönä. 

Tällä viikolla valmistele siis koti yhteisiä hetkiä varten.

Ei juhlaa varten.
Vaan ihmisiä varten.

🤍 Kenen kanssa sä vietät juhannusta?

Mitä, jos sisustaisit tänä kesänä tunteen etkä tavaroiden mukaan?Huomaan tekeväni tätä nykyään jatkuvasti... Kun selaan ...
13/06/2026

Mitä, jos sisustaisit tänä kesänä tunteen etkä tavaroiden mukaan?

Huomaan tekeväni tätä nykyään jatkuvasti...

Kun selaan inspiroivia koteja (usein ruotsalaisten kiinteistövälitysten sivuilla), en enää mieti ensimmäisenä, mistä sohva on tai mikä maalisävy seinässä on.

Alan kuvitella, miltä siellä tuntuisi olla ja asua.

Miltä tuntuisi herätä.
Juoda aamukahvi.
Lukea kirjaa sateisena iltapäivänä.
Avata ikkuna ja antaa kesätuulen kulkea läpi kodin.

Silloin ymmärsin jotain.

Ehkä koti ei tunnukaan hyvältä siksi, että siellä on oikeat huonekalut. Tai oikea maalisävy. 

Ehkä koti tuntuu hyvältä silloin, kun se kutsuu hidastamaan.

Kun se houkuttelee avaamaan ikkunan.
Istumaan hetkeksi alas.
Kulkemaan paljain jaloin.
Kuuntelemaan linnunlaulua.

Se on yksi niistä asioista, joita itse yritän vaalia myös omassa kodissani.

En täydellisyyttä. Vaan tunnetta.

Mitä tunteita nää kuvat herätti? Tunsitko sä saman rauhan ja kiireettömyyden kuin mäkin?

Nämä(kin) kuvat on Stadshem kiinteistövälityksen myytävistä asunnoista. Ja täynnä sitä fiilistä, jota haluan tänne omaankin kotiin.

Entäs sä?

"Emmä mitään luontoa kaipaa kotiin!"Töiden jälkeen vaan vähän väsyttää, oot ärtyisä ja keskittyminen on ihan nollissa. K...
11/06/2026

"Emmä mitään luontoa kaipaa kotiin!"

Töiden jälkeen vaan vähän väsyttää, oot ärtyisä ja keskittyminen on ihan nollissa. Kuulostaako tutulta?

Moni ajattelee, että luontoyhteys liittyy ja rajoittuukin metsään. Tai näkyy kotona siten, että koti pitää olla täynnä viherkasveja.

Todellisuudessa se näkyy usein paljon arkisempien asioiden kautta: siinä, kuinka hyvin keskityt, palaudut tai viihdyt omassa kodissasi.

Me vietetään suurin osa ajastamme sisätiloissa. Siksi sillä, millainen ympäristö meitä ympäröi, on suurempi vaikutus hyvinvointiin kuin usein ymmärretään.

Ja joskus ensimmäinen merkki luontoyhteyden puutteesta ei oo se, että kaipaat lisää kasveja.

Se on se, että koti ei tunnu tukevan oloasi.

Mä kyllä huomaan sen myös tästä kasvien kaipuusta ja siksi saankin ostaa itselleni useinkin uusia kasveja. Ha hah! 🤭🤭 Ei ehkä kuitenkaan...

Tunnistitko sä itsesi jostain näistä merkeistä? 🌿 Tuntuuko siltä, että sä ja sun koti kaipaatte lisää luontoa?

Miksi olo helpottuu mökillä, m***a ei kotona?Torstaina suuntaan taas mökille. Ja vaikka mä asunkin kodissa, jota olen su...
09/06/2026

Miksi olo helpottuu mökillä, m***a ei kotona?

Torstaina suuntaan taas mökille. Ja vaikka mä asunkin kodissa, jota olen suunnitellut pitkälti hyvinvointia tukevien periaatteiden mukaan, myös mä huomaan joka kerta saman asian:

Jossain vaiheessa hartiat laskeutuu.

Hengitys syvenee.

Ja olo kevenee tavalla, jota on vaikea täysin selittää.

En usko, että kyse on pelkästään lomasta. Mökillähän usein tehdään enemmän hommia kuin kotona. 🤭

Miksi olo sitten helpottuu siellä? 

Luulen, että kyse on monestakin asiasta...

Mökillä ympäristö yksinkertaistuu.
Tavaraa on vähemmän.
Päivä rakentuu luonnollisemmin - luonnon rytmiä seuraten.
Katse osuu useammin puihin kuin näyttöihin.
Ovi käy jatkuvasti ulos ja sisään.
Ja huomaamatta tulee vietettyä enemmän aikaa luonnon keskellä.

Siellä ei tarvitse erikseen lähteä luontoon.
Luonto on koko ajan läsnä.

Ku mietin, mikä mökillä tuntuu niin hyvältä, palaan usein samoihin asioihin:

🌿 enemmän luonnonvaloa
🌿 näkymiä luontoon
🌿 luonnollinen äänimaailma
🌿 aidot materiaalit
🌿 vähemmän ärsykkeitä ja vähemmän tavaraa

Nää on samoja asioita, joiden vaikutusta hyvinvointiin tutkitaan jatkuvasti. Silti ne jää helposti arjessa huomaamatta.

Ehkä mökin taika ei ookaan itse mökissä, vaan siinä, että siellä ympäristö tukee meitä tavalla, jota me ei aina tiedosteta.

Ja ehkä kiinnostavin (ja hyödyllisin) kysymys onkin:

Mitä mökiltä voisi tuoda kotiin jo ennen seuraavaa lomaa?

Ootko huomannut tän ilmiön, kun mökkeilet? 🌿

Hyvinvointi ei synny vain liikunnasta, ravinnosta tai riittävästä unesta.Myös ympäristöllä, jossa me vietetään päivämme,...
07/06/2026

Hyvinvointi ei synny vain liikunnasta, ravinnosta tai riittävästä unesta.

Myös ympäristöllä, jossa me vietetään päivämme, on merkitystä siihen, miten hyvin me palaudutaan, keskitytään, rentoudutaan ja tietty voidaan.

Kesän ajaksi Wellness Sunday saa uuden muodon - joka viikkoisen rituaalin.

Jokaisena sunnuntaina pysähdytään yhden hyvinvoinnin osa-alueen äärelle ja tehdään kotiin tai ympäristöön pieni muutos, joka tukee sitä tulevalla viikolla.

Kesäkuun eka rituaali liittyy:

🌿 LEPOON

Koska kesä on parasta aikaa akkujen lataamista varten, right?

Kysy siis itseltäsi: missä palaudun tällä viikolla?

Onko se lukunurkka, terassi, parveke, riippumatto vai oma paikka sohvan nurkassa?

Tän päivän tehtävä on yksinkertainen:
Luo tai viimeistele paikka, joka kutsuu sut pysähtymään.

Voit lisää pehmeän viltin, tuoda tuoreita kukkia, järjestää näkymän ulos tai tuoda luonnon lähemmäs viherkasvien ja luonnonmateriaalien avulla.
Mikä vaan sopii just sun lepopaikkaan. 🌿

Biofiilisen suunnittelun ytimessä on ajatus siitä, että yhteys luontoon tukee sun hyvinvointia. Kesällä tää yhteys on helpompi tuoda osaksi arkea kuin koskaan.

Pieni muutos ympäristössä on hyvä muistutus siitä, että myös lepo kuuluu kalenteriin.

Ois ihana kuulla, minkälainen on sun lempipaikka palautua? Kerro kommenteissa. 👇

Entä, jos ongelma ei ookaan sussa?Jos koti tuntuu kuormittavalta, keskittyminen takkuaa tai hermot on jatkuvasti kireell...
05/06/2026

Entä, jos ongelma ei ookaan sussa?

Jos koti tuntuu kuormittavalta, keskittyminen takkuaa tai hermot on jatkuvasti kireellä, katse kääntyy helposti omaan jaksamiseen.

Syy ei kuitenkaan välttämättä löydykään kalenterista, työstä tai siitä omasta jaksamisesta.
Myös sun ympäristöllä on suurempi vaikutus kuin ehkä tajusitkaan...

Monen on vaikea yhdistää omia oireitaan tai ärsytystään kotiin tai työympäristöön. Silti juuri niissähän me vietetään suurin osa ajastamme, joten niiden vaikutuksilta ei oikeastaan voi välttyä.

Tässä postauksessa mä vastaan muutamaan kysymykseen, joita multa kysytään usein.
Samalla avaan, miten ympäristö vaikuttaa hyvinvointiin ja mitä biofiilisen suunnittelun keinoilla voi tehdä asialle. 

Biofiilinen suunnittelu vahvistaa luontoyhteyttä sisätiloissa tavalla, joka tukee sun keskittymistä, palautumista ja hyvinvointia.

Se ei korvaa lepoa, liikuntaa tai terveydenhuoltoa – m***a parhaimmillaan se tukee niitä joka päivä.

Oliko joku näistä kysymyksistä kuin sun suusta?

Jaa sun kokemus kommenteissa.
Tai jätä oma kysymys. 👇

Ota luonto mukaan sun hyvinvointirutiineihin. 🌿Yksi helpoimmista tavoista voida paremmin kotona tänä kesänä ei nimittäin...
03/06/2026

Ota luonto mukaan sun hyvinvointirutiineihin. 🌿
Yksi helpoimmista tavoista voida paremmin kotona tänä kesänä ei nimittäin maksa mitään.

Kesä tekee biofiilisen suunnittelun periaatteeiden hyödyntämisestä helppoa. Luonto on kauneimmillaan meidän ympärillä just nyt, ja pienilläkin valinnoilla sitä voi tuoda osaksi kotia tavalla, joka tukee viihtyvyyttä, palautumista ja sun hyvinvointia.

Ajattelin jakaa muutaman "suunnittelijan vinkin":

🌿 Poimi luonnonkukkia maljakkoon ja tuo vuodenaika näkyväksi sisätiloihin. Mun lemppari!!

🌿 Avaa ikkunat ja ovet aina kun mahdollista.
Raikas ilma, lintujen laulu ja luonnon äänet tuovat ulkomaailman osaksi kotia. Sadepäiväkin voi tuntua kivemmalta, kun antaa sen rauhoittavan ropinan tehdä hyvää hermostolle.

🌿 Päästä valo sisään. Vedä verhot auki aamulla ja anna luonnonvalon täyttää tila. Onko mitään ihanampaa (tai luonnollisempaa) kuin herätä auringon kanssa?

🌿 Hyödynnä kesän värejä.
Lisää kotiin tekstiilejä, kukkia tai yksityiskohtia, joiden sävyt muistuttavat luonnosta. Auringonkeltainen, syreeninliila tai ruohonvihreä antavat nopeasti uuden ilmeen tilaan kuin tilaan.

🌿 Siirrä viherkasveja näkyvämmille paikoille tai anna niiden vallata enemmän tilaa kesän ajaksi. Niiden kasvua on oikeasti motivoivaa seurata.

🌿 Tuo luonnon antimet esille. Kulhollinen tuoreita marjoja, yrttejä keittiön tasolla tai kesän vihanneksia näkyvillä luovat aisteille yhteyden luontoon. Nam!

🌿 Kerää luonnosta kauniita oksia, kiviä tai muita luonnonmateriaaleja osaksi sisustusta. Mieti niiden muotoja myös muita hankintoja tehdessä.

🌿 Järjestä lempipaikkasi niin, että näet ikkunasta ulos. Jo pelkkä näkymä luontoon voi auttaa rauhoittumaan ja palautumaan.

🌿 Vietä enemmän aikaa parvekkeella, terassilla tai avoimen ikkunan ääressä. Biofiilisyys ei tarkoita vain kasveja, vaan yhteyttä ympäröivään luontoon kaikilla aisteilla.

Usein ajatellaan, että biofiilinen suunnittelu vaatii suuria muutoksia. Todellisuudessa kyse on usein siitä, että annamme luonnolle enemmän tilaa olla läsnä arjessamme.

Ootko kokeillut jotain näistä? 🌿
Ja ootko huomannut niiden vaikutuksen sun hyvinvointiin tai fiilikseen kotona?

Kerro kommenteissa!

Osoite

Espoo

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Elisa maria interior design NY :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa