07/06/2024
Deze diamantvormige optopping in Amsterdam-Oost is niet al te groot, maar door de extra hoogte in de top en de extra breedte, ook al kun je er niet staan, geven een aangenaam ruimtelijk gevoel. Je hebt vanaf hier een prachtig uitzicht over Amsterdam en je maakt veel makkelijker gebruik van het dakterras. Ook de extra ruimte, als werkplek of voor logees, is een welkome toevoeging. Een optopping is toegestaan, mits onzichtbaar vanaf de straat. Daar voldoet deze opbouw aan, maar de gemeente staat enkel gebouwtjes toe met rechte gevels en een plat dak. Dit levert te weinig ruimte op, effectief en gevoelsmatig, waardoor deze uitbreiding helaas niet door is gegaan.