Klaske haar kookworkshops

Klaske haar kookworkshops Kookworkshop voor kinderen
Kennismaken met de keuken
Ontdek samen gerechten
Ontwikkel zelfvertrouwen
(3)

18/06/2026

Deze pistachetaartjes zijn super lekker!! Niet moeilijk om te maken wel iets bewerkelijk en je moet geduld hebben 😅 ik had voor 15 gebakjes 1 plakje bladerdeeg. Rooster eerst 200 gram noten in de oven. Ik had 200 gram hazelnoten en 100 gram pistache. Op 160 graden zon 3-5 minuten. De bladerdeeg sneed ik in 3en. Wil je grotere dan snijd je ze door de helft. Gaatjes prikken en Deze bak je in de oven op 200 graden tot goudbruin. Ondertussen maak je de notencreme. Maal in een keukenmachine de noten tot een pasta. Let op dit duurt even!! Smelt ondertussen witte chocolade in een kom boven heet water. Ik had in totaal 200 gram. Dit meng je door de notenpasta. Dan slagroom opkloppen. Roomkaas erdoorheen mengen en dit dit de notenpasta. In een spuitzak doen en dan is het handig om het een paar uurtjes te laten opstijven in de koelkast. Zeker als het buiten erg warm is. Plakjes bladerdeeg opspuiten nog een plakje erop. Strookje maken aan de bovenkant en een framboosje erop. Weer in de koelkast zetten tot gebruik.

17/06/2026

Gevulde paprika’s. Ik had voor 3 puntpaprikas 250 gram gehakt een half bakje champignons. 1 blikje mais en 1 blikje kidneybonen. 2 lente-uitjes sjalotje en knoflook. Eerst de sjalot bakken met de knoflook. Gehakt erbij en extra kruiden met kerrie en paprikapoeder. Alle andere Ingrediënten snijden en erbij bakken. Punt paprika’s halveren en vullen met het gehakt. Kaas erop en peterselie. 15 minuutjes in de oven op 200 graden.

16/06/2026

Wat een ontzettend gezellig feestje was dit!! Het was de laatste keer dit schooljaar bij de kleuters en de kinderen kozen massaal voor het maken van cupcakes en smoothies. Dus had ik bedacht om regenboog 🌈 taartjes te maken en regenboog 🌈 smoothies. De smoothies vielen enorm in de smaak en er bleef niet 1 beker staan! De taartjes zijn lekker mee naar huis gegaan. Natuurlijk mocht er wel geproefd worden!

15/06/2026

kip samba salade!! Super makkelijk om zelf te maken! Je neemt 1 stuk kipfilet (of 2) deze knip je in kleine stukjes. Je maakt een marinade met 1 eetlepel tomatenpuree, honing, yoghurt, paprikapoeder (eventueel cayennepeper) knoflookpoeder en hier wrijf je de kip mee in. Kip grillen in een klein beetje olie. Ondertussen maak je de saus. Ik doe een stukje paprika (kwart) een puntje peper. 3 eetlepels mayonaise 3 eetlepels yoghurt en 1 eetlepel honing. Daar de (afgekoelde) kip bij en dan verder op smaak brengen met cayennepeper, knoflook. Etc voor het lekkerst laat je hem een paar uurtjes staan zodat de smaken echt echt kunnen intrekken.

14/06/2026

Tuin update!! 14-06-2026

13/06/2026

Zo leuk weer!!

Ik ben op de timpe in hielsum!! We starten om 13.00 uur tot 18.00 uur. De tempelreed 14
13/06/2026

Ik ben op de timpe in hielsum!! We starten om 13.00 uur tot 18.00 uur. De tempelreed 14

12/06/2026

Even weer een update van m’n kookboek!! Alle pictos staan er nu in. En inmiddels ben ik begonnen aan de eerste stripjes

11/06/2026

De Broeder of Jan in de zak. Wel eerst zo’n 100 gram rozijnen. Dan 1 ei en 350 ml melk kloppen. In een andere kom 125 gram zelfrijzend bakmeel en 125 gram boekweitmeel mengen met een halve theelepel zout. Hier gaat het ei/melk mengsel bij. Goed kloppen. Rozijnen erbij eventuee een appeltje en of gerookte spekjes. Slowcooker insmeren met boter. Bakpapier erin en dan het mengsel erin. Ik deed hem 3,5 uur op low. Achteraf was dit aan de lange kant en was 3 uur waarschijnlijk genoeg geweest. Ik maakte er nog een saus bij van 50 gram boter en 100 ml stroop. Eet smakelijk!!!

10/06/2026

Spekkoek! Mensen wat een werk!! Maar dan heb je ook echt wat!! Je begint met het maken van het kruidenmengsel. 3 theelepels kaneel. 1 theelepel kruidnagel, kardemom en nootmuskaat. En 1 flinke theelepel anijs (ik houd van anijs) dit even roeren. Dan boter in de kom mixen met de suiker 200 gram boter en 150 gram suiker. 4 eieren splitsen en eigeel bij de boter doen. Goed mengen. 100 gram bloem erbij en dan het opgeklopte eiwit erin. Dan beslag verdelen in 2 gelijke delen. In 1 deel wat vanille en in het andere deel de kruidenmix. Ik deed deel voor deel om te zorgen dat hij niet te sterk werd. Bakjes insmeren met boter en dan begint de marathon. Laagje wit. Bakken 5 minuten laagje bruin bakken 5 minuten. Laagje wit bakken, laagje bruin bakken. Na 5 laagjes heb ik de oven op grill stand gezet. En bakte ik ze per laagje 2 minuten. Na het laatste laagje heb ik hem in de oven laten staan met de deur open om nog goed door te garen. Voor de volgende keer ga ik bij het witte laagje nog een eetlepel bloem toevoegen zodat deze net wat dikker wordt en wat beter zichtbaar. Ik denk trouwens niet dat de 2de de vriezer haalt want de 1e is al bijna op 😬😂

Adres

Oosterbierum

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Klaske haar kookworkshops nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen