18/06/2026
Deze pistachetaartjes zijn super lekker!! Niet moeilijk om te maken wel iets bewerkelijk en je moet geduld hebben 😅 ik had voor 15 gebakjes 1 plakje bladerdeeg. Rooster eerst 200 gram noten in de oven. Ik had 200 gram hazelnoten en 100 gram pistache. Op 160 graden zon 3-5 minuten. De bladerdeeg sneed ik in 3en. Wil je grotere dan snijd je ze door de helft. Gaatjes prikken en Deze bak je in de oven op 200 graden tot goudbruin. Ondertussen maak je de notencreme. Maal in een keukenmachine de noten tot een pasta. Let op dit duurt even!! Smelt ondertussen witte chocolade in een kom boven heet water. Ik had in totaal 200 gram. Dit meng je door de notenpasta. Dan slagroom opkloppen. Roomkaas erdoorheen mengen en dit dit de notenpasta. In een spuitzak doen en dan is het handig om het een paar uurtjes te laten opstijven in de koelkast. Zeker als het buiten erg warm is. Plakjes bladerdeeg opspuiten nog een plakje erop. Strookje maken aan de bovenkant en een framboosje erop. Weer in de koelkast zetten tot gebruik.