Klosterskogen Hage og Parkanlegg

Klosterskogen Hage og Parkanlegg Vi tilbyr konsultasjon, rådgivning og planlegging av hager. Vi utfører renovering og nyanlegg av d

17/09/2025

𝗘𝗻 𝗵𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗲 𝗳𝗼𝗿 𝗲𝘁𝘁𝗲𝗿𝘁𝗮𝗻𝗸𝗲:
Hun spurte ham: "Hvor mye selger du eggene for?"
Den gamle selgeren svarte: "2 kroner for et egg, frue. "
Hun sa til ham: '"Jeg tar 6 egg for 10 kroner ellers drar jeg.."
Den gamle selgeren svarte: "Kom og ta dem til den prisen du ønsker. Kanskje dette er en god start fordi jeg ikke har solgt et eneste egg i dag."

Hun tok eggene og gikk sin vei og følte at hun vant. Hun satte seg inn i den fine bilen sin og gikk på en hyggelig restaurant med venninna si. Der bestilte hun og venninna det de likte. De spiste litt og la igjen mye av det de bestilte. Så ba hun om å betale regningen. Regningen var på 1000 kroner. Hun ga 1100 kroner og ba eieren av restauranten om å beholde resten.

Poenget er:
Hvorfor viser vi alltid at vi har makt når vi kjøper fra de trengende? Og hvorfor blir vi rause mot de som ikke engang trenger vår sjenerøsitet?

Jeg leste en gang et sted:

"Faren min pleide å kjøpe enkle varer fra fattige til høye priser selv om han ikke trengte dem. Noen ganger pleide han til og med å betale ekstra for dem. Jeg ble bekymret for denne handlingen og spurte hvorfor han gjør det? Da svarte min far: "Det er en veldedighet pakket inn med verdighet, mitt barn"

Jeg vet at de fleste av dere ikke vil dele denne meldingen, men hvis dere føler at folk trenger å se dette, spre dette budskapet.

Med Nyholmstrand Sko Søndergade, Frederikshavn – Jeg ble nettopp anerkjent som en av topptilhengerne! 🎉
17/09/2025

Med Nyholmstrand Sko Søndergade, Frederikshavn – Jeg ble nettopp anerkjent som en av topptilhengerne! 🎉

Med SpareBank 1 Helgeland – Jeg ble nettopp anerkjent som en av topptilhengerne! 🎉
17/09/2025

Med SpareBank 1 Helgeland – Jeg ble nettopp anerkjent som en av topptilhengerne! 🎉

Tårene triller 😪😭 Jeg ble virkelig rørt av denne historien/fortellingen 😍🫠🤩
17/07/2025

Tårene triller 😪😭 Jeg ble virkelig rørt av denne historien/fortellingen 😍🫠🤩

Til ettertanke....❤️
Jeg var ny på ungdomsskolen, og en dag så jeg en gutt fra min klasse som var på vei hjem. Det så ut som han bar alle bøkene sine. Jeg tenkte for meg selv, hvorfor vil noen ta alle bøkene med seg hjem på en fredag?

Han må virkelig være en nerd. Jeg hadde planlagt en ganske fin helg (fest og spille fotballkamp med vennene mine i morgen ettermiddag), så jeg ristet på hue og gikk videre.
Da jeg gikk ...der, så jeg en gjeng med gutter, som kom løpende mot ham.

De løp på ham, slo alle bøkene ut av hendene hans, og sparket beina vekk under ham så han landet rett i søla. Brillene hans for av ham og jeg så de landet ca ett par meter i fra ham. Han så opp og jeg så en forferdelig tristhet i øynene hans. Jeg følte virkelig synd på ham, så jeg løp bort til ham.

Mens han krøp rundt for å finne brillene sine, så jeg tårer i øynene hans. Da jeg gav brillene til ham, sa jeg- "De der typene der er noen tullinger. De skulle hatt juling!"

Han så på meg og sa- "Hei, takk!" Det var et stort smil i ansiktet hans.
Jeg hjalp ham med å plukke opp bøkene hans, og spurte ham hvor han bodde. Det viste seg at han bodde jo i nærheten av meg så jeg spurte ham hvorfor jeg ikke hadde sett ham før. Han fortalte at han hadde gått på en privatskole frem til nå. Jeg ville aldri hengt sammen med noen fra en privatskole før. Vi pratet hele veien hjem, og jeg bar bøkene hans. Han viste seg faktisk å være en ganske kul type. Jeg spurte ham om han ville være med å spille fotball på lørdag med meg og vennene mine. Han sa ja.

Vi holdt sammen hele helgen, og jo mer jeg ble kjent med ham, jo mer likte jeg ham. Vennene mine synes det samme.

Mandag morgen kom, og der var Jonas igjen med sin svære stabel med bøker. Jeg stoppet ham og sa: "For en type du er, du kommer til å bygge noen svære muskler med den svære stabelen med bøker med deg hver dag!"

Han bare lo, og ga meg halvparten av bøkene.

I løpet av de neste 3 årene ble Jonas og jeg bestevenner. Da vi var i avgangsklassen, og drev å funderte på videregående, bestemte Jonas seg for å gå allmennfag, mens jeg tenkte på handelsgym.

Jeg visste at vi alltid ville være venner, og avstandene imellom oss ville aldri bli et problem. Han ville bli lege, og jeg tenkte på bedriftsøkonomi og å satse på fotballen. Jonas var den som utmerket seg i vår klasse. Jeg ertet ham stadig vekk om at han var en nerd.

Han var nødt til å forberede en tale for avslutningen på skolen. Jeg var så glad det ikke var meg som måtte gå opp på podiet å tale.

På avslutningsdagen, så jeg Jonas, han så flott ut.

Han var en av de gutta som virkelig fant seg selv i løpet av ungdomsskolen. Han var gjennomført og så faktisk stilig ut med briller. Han hadde med flere jenter å gjøre enn meg, og jentene elsket ham. Uh! Noen ganger var jeg virkelig sjalu.

I dag var en av de dagene. Jeg kunne se at han var nervøs i forbindelse med talen han skulle holde. Så jeg gav han et klapp på skulderen og sa- "hallo tøffing, dette blir kjempebra!"
Han så på meg med en av disse blikkene (et virkelig takknemlig et), og smilte- "Takk!" sa han.
Da han begynte talen, renset han stemmen, og begynte...

- "Avslutningsdagen er en dag som er til å takke dem som har hjulpet deg gjennom disse tøffe årene. Dine foreldre, dine lærere, dine slektninger, kanskje en trener, men aller mest….dine venner. Jeg er her for å fortelle at det å være en venn for noen, er den største gave du kan gi dem. Jeg skal fortelle dere en historie...."

Jeg så da på min venn med vantro når han stod der å fortalte historien om den første dagen vi møttes.

Han hadde planlagt å ta livet av seg selv den helgen. Han fortalte om hvordan han hadde ryddet ut av skapet sitt på skolen, så moren skulle slippe å gjøre det etterpå, og at han bar bøkene hjem. Han så direkte på meg, og gav meg et lite smil. - "Heldigvis, og i takknemlighet ble jeg reddet. Min venn reddet meg fra å gjøre det mest ufattelige..."

Jeg hørte et gisp ut blant mengden av folk , når den stilige, populære gutten fortalte om sitt svakeste øyeblikk.

Jeg så hans far og mor så på meg med det samme takknemlige smil. Ikke før i dette øyeblikk skjønte jeg dybden av dette.

Aldri undervurder kraften i dine handlinger.

-"Med en liten gest kan du forandre en annens liv. Til det bedre, eller verre. Vi er alle gitt å kunne påvirke hverandre på en eller annen måte. Se etter det gode hos andre!"

Du har nå to muligheter:
1) Fortell denne historien videre til andre, eller
2) Glem det, og oppfør deg som om det ikke rørte ved dine følelser.
Som du kan se tok jeg valg nr 1.
Husk alltid:
VENNER ER ENGLER SOM REISER OSS OPP PÅ BEINA NÅR VÅRE VINGER HAR PROBLEMER MED Å HUSKE HVORDAN DE SKAL FLY ! ♥♥ 😜
KILDE: UKJENT

24/03/2025
Helleplatting 60 kvm ferdigstilt.
04/08/2024

Helleplatting 60 kvm ferdigstilt.

Prosjekt oppmuret grønnsaksbed 1x 8 m  ferdigstilt.
04/08/2024

Prosjekt oppmuret grønnsaksbed 1x 8 m ferdigstilt.

Vi leverer ferdig plantede krukker. Foto: Magne Grønnås
19/06/2024

Vi leverer ferdig plantede krukker. Foto: Magne Grønnås

Ferdig med steinlegging i Bergmannsveien 12 Vi takker for oppdraget og tilliten🥳
09/09/2022

Ferdig med steinlegging i Bergmannsveien 12
Vi takker for oppdraget og tilliten🥳

Ferdigstillelse av steinlegging i Bergmannsveien 12, Båsmo.
28/08/2022

Ferdigstillelse av steinlegging i Bergmannsveien 12, Båsmo.

Adresse

Engliveien 48
Mo I Rana
8610

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Klosterskogen Hage og Parkanlegg legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Klosterskogen Hage og Parkanlegg:

Del